Nieuws uit de gemeente

Ontmoetingsavond met Esther Pierik (kerkelijk werker)

Boekbespreking, “Opstaan in levenskracht; een manier van omgaan met verlies.”, 2024.

Esther Pierik, auteur van het hierboven genoemde boek komt naar Balkbrug. Op deze avond komt Esther Pierik naar Balkbrug om haar boek te bespreken.

Ieder mens krijgt vroeg of laat met verlies te maken. In het boek beschrijft ze een manier om met verliezen om te gaan, en deze in je leven te verweven. Het is een lijn van Goede Vrijdag, Pasen, Hemelvaart en Pinksteren. Wat zegt de bijbel over het verhaal en wat betekent dat voor het omgaan met verlies.

De schrijver is bekend in de gemeente. Ze heeft jaren geleden in de NH gemeente Oud Avereest gewerkt als Kerkelijk Werker. Daarna is ze nog regelmatig voorgegaan in kerkdiensten.

Woensdag 23 oktober om 20.00 uur in de Schutse.

Van het college van diakenen

Kledinginzameling st. 2HandsON voor vluchtelingen, donderdag 3 oktober

Donderdag 3 oktober wordt er weer kleding ingezameld voor de stichting 2HandsOn. Deze organisatie is gevestigd aan het Vierde Blok 2 in Dedemsvaart, familie Slager. Zij zorgen er voor, dat de kleding terecht komt bij vluchtelingen. Oekraïense vluchtelingen en ook vluchtelingen uit o.a. Bosnië en op Lesbos.

Er zijn veel mensen op de vlucht, kleding, dekens enz. zijn dus hard nodig. U kunt de kleding brengen op donderdag 3 oktober van 18.30 tot 19.30 uur bij de Brugkerk in de Schutse aan de Zwolseweg. De kleding moet schoon, heel en draagbaar zijn. Alvast hartelijk dank!

Oproep vrijwilligers sorteren kleding 2HandsON

Als er mensen zijn die willen helpen bij het sorteren van de kleding, op maandag- of donderdagochtend, dan kunt u contact opnemen met Rianne Slager 06- 10684194.

Samen tegen armoede – inzameling voedselbank – donderdag 3 oktober met de kledingactie en zondag 6 oktober

Wij als kerk doen mee met deze campagne van Kerk in Actie. Daarmee leveren ook wij een bijdrage tegen de groeiende armoede in Nederland. Samen met lokale kerken uit heel het land worden zoveel mogelijk voedselpakketten gedoneerd aan de voedselbanken in Nederland. Omdat het broodnodig is. Het aantal aanvragen bij de Voedselbank stijgt enorm. 4 x per jaar- 4 jaar lang- voedselpakketten voor de Voedselbank.

Dit is onze slogan voor 2023-2024-2025-2026.

Ook een envelop met financiële gift is welkom.

Donderdag 3 oktober en zondag 6 oktober (voor en na de kerkdienst) is het inzamelmoment van de volgende producten:

Zonnebloem of olijfolie

Groenteconserven

Soep in blik of zak

Zilvervliesrijst

Volkorenpasta

Houdbare halfvolle melk

Vis in blik

Koffie of thee

Couscous

Havermout

Franciscaanse zegenbede

Moge God ons zegenen met onrust

bij gemakkelijke antwoorden,

halve waarheden, en oppervlakkige relaties

zodat er diepgang vanuit ons hart moge leven.

Moge God ons zegenen met boosheid

over onrechtvaardigheid,

onderdrukking, en uitbuiting van mensen

zodat we werken voor rechtvaardigheid,

vrijheid, en vrede.

Moge God ons zegenen met tranen

die we plengen voor hen die lijden

door pijn, verwerping, honger, en oorlog

zodat we onze handen zullen uitstrekken

tot troost.

En moge God ons zegenen met zoveel

dwaasheid dat we geloven

een verschil te maken in de wereld.

Zodat we kunnen doen waarvan anderen zeggen

dat het onmogelijk is.

toegeschreven aan Ruth Fox, Benedictines (1985)

• In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. Het was in het begin bij God. Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen. -- Johannes 1:1-5