Activiteiten voor kinderen en jongeren / Follow Me

Kerk- en scholendienst

Op zondag 10 maart was de kerk- en scholendienst. Wat een vrolijkheid in de kerk met zoveel kinderen, ouders, opa’s, oma’s en gemeenteleden! Veel kinderen hebben iets gedaan in de dienst, liedjes werden al wekenlang geoefend.  Fijn om met elkaar voor te bereiden en de dienst te beleven. “Je hoort erbij”. De kinderen hadden prachtige kaartjes gemaakt met die woorden erop. Een kaartje om nog vaak even naar te kijken en te denken aan die woorden èn aan die dienst!

Vossenjacht

Op het moment van schrijven is de vossenjacht nog niet geweest. Hopelijk is het nu wel doorgegaan. In elk geval heeft de clubleiding er alles aan gedaan om er weer een heel gezellige avond van te maken, met veel ‘vossen’!

Vooruitblik

Afsluiting Follow Me

Op vrijdag 5 april sluiten we het FM-seizoen af met een gezellige avond.

We willen iedereen bedanken die dit jaar gastadres is geweest voor de spelletjesavonden.

Het waren weer gezellige avonden!

Dit seizoen waren er negen jongeren. De ene avond waren er meer dan de andere avond, maar met elkaar hebben we interessante onderwerpen besproken en leuke dingen gedaan!

Clubkamp

De kinderen van club gaan 19, 20 en 21 april op clubkamp. Voor de clubleiding een hele organisatie. Petje af! Hierbij alvast heel veel plezier toegewenst!

Gezinsontmoeting

Aan het begin van het jaar had ik bij de activiteiten ‘gezinsontmoeting’ gepland op zondag 21 april. Er zijn dan kinderen op clubkamp, maar er zijn ook kinderen die nog niet mee zijn met clubkamp. Daarom gaat de ‘gezinsontmoeting’ in eerste instantie gewoon door!

Het idee “Picknick” kwam weer naar voren. We zitten dan nog net in de Reestkerk, een prachtige locatie om een wandeling met picknick te houden. Het idee: We vertrekken/wandelen na de koffie met elkaar naar een mooie plek, waar we met elkaar spelletjes zullen doen en uiteraard picknicken. Rond 13.00 uur is het afgelopen.

Meenemen: Eigen lunch en drinken.

Dit keer graag van tevoren aanmelden. Als het aantal aanmeldingen tegenvalt i.v.m. clubkamp, dan verzetten we de activiteit (aanmelden bij Rolanda, contactgegevens onderaan)

BEAM-jongerendag (EO-jongerendag)

Ook dit jaar kun je mee naar de BEAM-jongerendag op zaterdag 1 juni in Rotterdam. Jongeren (en  gemeenteleden die zich jong voelen) die graag mee willen: meld je aan bij Rolanda VOOR 5 april!

De kosten zullen ongeveer € 20,00 - € 25,00 p.p. zijn (afhankelijk van vervoer). Wil je graag mee, laat het me dan weten!

De-kerk

Doe-kerk/ kinderkoortje

Gevraagd: kinderen om mee te doen in een kinderkoortje tijdens Doe-kerk op 26 mei. Vind je het leuk om te zingen? Er worden twee of drie liedjes ingestudeerd die bij Doe-kerk worden gezongen. Opgeven bij Rolanda

Voor de agenda

Zondag 21 april gezinsontmoeting (opgeven bij Rolanda)

Zondag 26 mei “Doe-kerk” om 10:30

Zaterdag 1 juni Beam-jongerendag

Hartelijke groeten, Rolanda den Boon, kerkelijk werker voor gezinnen

Club

Wist u dat er elke vrijdagavond ongeveer 20-25 kinderen in De Schutse zijn voor club? Er wordt geknutseld, spelletjes gedaan en vrijdag 9 februari hebben ze met elkaar gezwommen in de Huttenheugte. Een heel leuke middag/avond, die met extra hulp van ouders/vrijwilligers mogelijk was.

Oppasdienst

Oppasdienst,

Tijdens de zondagmorgendiensten, kunnen de kinderen van 0-4 jaar naar de oppasdienst, in één van de bijzalen.

Het oppassen gebeurt door één ouder en een jongere. Extra oppassers zijn altijd welkom!

• Geprezen zij de God en Vader van onze Heer Jezus Christus: in zijn grote barmhartigheid heeft hij ons opnieuw geboren doen worden door de opstanding van Jezus Christus uit de dood, waardoor wij leven in hoop. -- 1 Petrus 1:3